MASKROSMARMELAD



Denna bild togs för exakt en månad sedan. Och idag plockade Max och jag maskrosblommor , som sedan mormor & Max plockade själva maskrosblommans blomblad ifrån.
5 dl sådan blomblad hälls i kokande 4 dl vatten. Låt stå i 20 minuter. Därefter rör man ner 5 dl syltsocker och det hela ska stormkoka under 2 minuter under omrörning. Tag av kastrullen och rör ner rivet skal ifrån en citron. Tappa på marmeladburkar. Hur det smakar? Det vet jag inte ännu för soppan är fortfarande varm. Men hör ni inte av mig mera på denna blogg så har maskrosorna gjort något gott för resten av mänskligheten. Bina drar snart bara på rapsen , så dem har jag inte konkurrerat alltför mycket med i alla händelser.

Kommentarer
Postat av: Rolf Olsson

Kanske något för oss miljöpartister att ta efter.

2010-06-01 @ 09:19:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0