NOSTALGI



Idag kom jag tillbaka i minnet till 1950-talet!
Denna lilla Fia är ifrån 1950 och har en motoreffekt av 12 kW!

Min gode vän Sten Olof hade en likadan? - Sten ? - och vad jag minns mest är en dag vi en söndag körde runt på alvaret på norra Öland för att leta efter Lentes Kinna, tror jag att hon hette? " Men hon bor här någonstans på norra Öland ", sade Lente.
Och att Sten körde hem ifrån Nybro med punkterat däck ifrån Trekanten på bara fälgen. Reservhjulet hade också punkat. Men fälgarna var av solitt järn så det gick hur bra som helst.
Sten Olofs var ljusgrön och kanske inte i exakt samma skick som denna sällsynta klenod. Nästan bara!
Åtminstone när vi sålde den till en vacker dam, som blev helt förtrollad av den.
Att golvet var lite upprostat fick hon säkert besked om med tiden? 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0