KAMERATEST



Nu har jag provskjutit ifrån sovrumsfönstret med mitt senaste kamerainköp, en CANON IXUS 220 Hs.
Inhandlad på TRADERA till ett synnerligen förmånligt pris.
Och : det är stor kvalitetsskillnad mellan denna och min gamla kamera som är en CANON IXUS 115 IS.
Till den nyas fördel, som tur är.
Den har ett bättre vidvinkelobjektiv och en anna skärpa samt högre zoomeffekt.
Den undre bilden är tagen med max zoom och inriktad emot fyren OS-Vallen, som alltid blev grynig med den gamla kameran.

Kommentarer
Postat av: anita

Jag tyckte din gamla kamera tog fantastiska bilder. Hur ska det då bli med den nya?

Ha det bra. Anita

2011-12-21 @ 21:49:56
Postat av: Rolf Olsson

Det där med zoom är svårt - många kamror har bara begränsad optisk zoom men rejäl digital som jag tycker ger en grynig bild. Har själv spärrat min kamer så att den inte går över till digital zoom utan att jag vet. Kör själv med en Canon PowerShot som har vanliga batterier. Blev trött på den gamla som hade inbyggt batteri som varade högst ett år sen fick man ladda den stup i kvarten. Här kan man köpa batterier överallt om laddningen skulle gått ur de laddningsbara. Ha en God Jul med familjen.

2011-12-22 @ 18:04:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0