ÄNTLIGEN !



Kan jag elda upp den stora högen med eklöv, nersågade buskar, gamla stolar och en ratad köpmansdisk samt inte minst : allt det gamla virket ifrån ladan som revs i somras.
Jag har väntat och väntat på att rätta vindförhållanden ska råda. Och nu är utsikterna sydlig eller sydvästlig vind de närmaste två dygnen, så..
Här är högen nu laddad med gamla tidningnar som besprutats med  en halv diskmedelsflaska innehållande rapsoljemetylester, så nu ska det eldas!
Det blir en varm och intensiv dag för hela tiden måste högen matas och räfsas ihop så att draget blir det rätta. Och högen med alla gamla våta eklöv runtom lär pyra hela natten till imorgon, antar jag?
Den blir med all säkerhet inte uppeldad i dag i alla händelser.
Jag har gjort en deal med mig själv att elda oupphörligen under 8 timmar från och med nu.
Snart blir det ljust ute i alla fall.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0