MÅNBRON



Förlåt. ÖLANDSBRON i fullmånesken, menar jag förstås.

Med fyren Osvallen till höger i bild och Skallöarna i fonden.
Skallö berg, längst västerut i bild, brukade jag ta mitt premiärbad varje år den 20 maj på Karolinadagen, som ung.
Hualigen så kallt det alltid var!
Då tog oss farbror Gunnar dit ut med sin motorbåt och så fikade vi , faster Ruth, Mamma & Pappa och jag.
Mamma hade Karolina som sitt andra förnamn och det ville hon aldrig vidkännas utom just denna namnsdag.
Liksom faster Ruth, som hade Axelina , som sitt andranamn.
Farfar hette Axel. Förstås.
Traditioner !

Kommentarer
Postat av: Johanna Thomsson

Rut hette Axelina inte som du skrivit Alexlina. kram och tack för en trevlig dag. johanna

2011-11-13 @ 21:19:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0