Första skattlådan på II:an !

Detta , No II , är mitt favoritsamhälle, som övervintrats på 18 st 1/1-SVEA.
Det har gott om ägg, yngel och socker så att det klarar sig väl  tills maskrosorna blommar.
Idag satte jag på första skattlådan = en tioramars LN, med slungade och oslickade ramar, vilket ger dem en extra giva, för att fresta drottningen att köra igång ännu hårdare.  Det kallas drivfodring.
Stödfodring behöver jag inte oroa mig över, eftersom jag ger mina samhällen gott om socker i samband med invintringen under medio augusti.
Jag ska dela detta samhälle innan rapsskörden är över för att  ta vara på denna drottnings extremt effektiva gener.
Ska dessutom odla nya drottningar efter henne för hon går nu in på sin fjärde säsong och hon lär inte kunna hålla på en hel, ny säsong?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0