Skattlådorna på plats !

Idag i det vackra solskent och med lönnen i blomning är det jättedrag i alla samhällen.
Därför fick jag sätta på skattlådorna så att de är på plats när maskrosorna och rapsen kommer i blom.
Inget tidigare år har jag sett så starka samhällen som i år. Risken är överhängande för kommande svärmar.
Det gäller att göra avläggare i tid.
Material har jag förberett så nu är det dags att slopa tanken på pension ifrån biodlingen...
Vill någon köpa straka och bra bisamhällen med produktiva och fromma bin, vet jag var de finns att hämta!

Kommentarer
Postat av: Anita

Så tryggt att veta, att pensionen från bin och honung dröjer. Vilka dagar vi har haft. Vår kuvös utnyttjas verligen. Vi följer päronknopparna och ser hur de sväller.

2012-04-23 @ 22:15:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0