MUSÅRET 2012



 
Vilket gnagareår vi har detta år.
Vi har  inte problem med dem inomhus, utan jag har en fälla vid varje husknut och där kan jag vittja minst en varje morgon.
En granne är uppe i över 30 stycken inne i ett av sina köksskåp och det är inte lika trevligt förstås.
Och denna eftermiddag kunde jag tömma dessa två fällor på en näbbmus och en husmus, modell större.
Båda modeller är effektiva men den grå modellen tar flest möss för där tvingas de att söka sig in i fällan innan den slår. Den är nära nog 100%-ig.
Rekommenderas!!
Finns i två olika modeller. En mindre och en större avsedd för råttor.
 

Kommentarer
Postat av: Rolf Olsson

Ett annat alternativ är att skaffa en katt. Har aldrig haft mus inomhus förutom när min katt tar in dem levande för att leka med dem innan hon äter upp dem. Problemet är att de ibland rymmer och katten tröttnar på leken. Då får jag hoppa in och rädda musen och slänga ut den på gatusidan. Man få ofta plocka upp musens magsäck för det är det enda katten inte äter upp.

Svar: Allt detta slipper jag som tar dem med fällorna.Igår: tre stycken. Idag: samma antal!
Jim Sundström

2012-08-29 @ 21:54:35
URL: http://landsvag.wordpress.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0