BLÅMES

En av min absoluta favoriter i fågelvärlden.
Den är pigg, har behagliga färger och den är extremt tuff!
Jag ska idag försöka fotografera de besökare vi har på vintermatbordet men med full zoom och dubbla glasrutor emellan så blir inte upplösningen den bästa.
Och gästerna är ännu lite ovana vid att jag sitter framme i fönstret, så några av arterna lär jag nog inte få skott på ?
Mne vintern kanske blir lång så de jag inte får fatt på idag de kommer säkert någon annan dag.
Om inte SPARVHÖKEN hinner emellan?
Jag matar med solrosfrön i de tomma kokosskalen. Jordnötter i fågelmatarrören samt talgbollar.
Det lär bli fågelmat för många. många hundra kronor i vinter.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0