SJÖSÄTTNING

 
Här är askurnan på väg ner i djupet ifrån Sjöräddningsfartyget GAD RAUSING´s reling utanför Simrislund i Hanöbukten, där två av mina Morbröder hade sina barndomshem och jag nu idag varit med att hälsa den yngre av dem hem.
En enkel och vacker ceremoni, som jag själv valt att få bli föremål för den dag asksättningen väntar mig.
Personligen vill jag sänkas nordväst om Krongrundet i Kalmarsund och någon jordförstöring vill jag inte medverka till.
Själva urnburken har en tyngd i botten och den kommer att upplösas av vattnet mycket snart.
Den går till botten inom sekunder efter det att den når vattenytan.
 
Segla lugnt, Morbror Lennart  !!!  Du var älskad också på land.
Sjöjungfrur väntar....

Kommentarer
Postat av: Bengt Palmér

Tack för bilderna Jim. Du skriver även mycket bra i dina inlägg. Härliga bilder från Johannero, skulle
verkligen upp och besöka er. Det är ju inte så ofta vi ses.
Hälsa frun så hörs vi sen
Bempa och Lisa

2012-07-16 @ 20:25:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0