MORKULLA; Scolopax rusticola



Det är inte att undra över att man så sällan kan se en Morkulla på marken.
Dess kamouflagefärg är fantastisk, där den ligger bland löv och vissnat gräs nu under tidig vår.
På kvällarna kan jag ibland se den, när den flyger över gläntan åt söder under parningsflykt och ständigt kallande på en hona.
Och han nöjer sig inte med en heller så det blir till att flyga flitigt.
Tyvärr klippte jag en del av dess näbb. Och en andra chans fick jag aldrig.
Jag är så nöjd, så nöjd ändå!

Kommentarer
Postat av: Börje

GRATTIS! Vilken fullträff! En drömbild! Bravo Jim!

2012-03-14 @ 22:06:56
URL: http://blogg.naslunden.se
Postat av: Jim

Tack, Börje. Trevligt att få en uppmuntran.

Ja, det är en drömbild! Jag svävade på moln resten av dagen. En gång i livet...

Man kan ju inte precis locka sig till en Morkulla med agn eller foder.

2012-03-15 @ 07:16:15
URL: http://johannero.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0