Lördagslunch på lokal restaurang i Regua

 
Jag skulle visserligen få lunch ombord men jag ville pröva något lokalt.
Och så blev det!
En skinkstek, tre skivor i färsk olivolja tillsammans med de godaste potatis jag nånsin ätit.
Skulle ge bra mycket för att få receptet, men jag hoppas att Ubbe svärson ska knäcka nöten, förlåt , potatisfrågan, åt mig.
Kan den ha varit kokt några minuter och därefter blivit friterad i olja, månne? 
Det lokala bordsvinet var bara SÅÅÅ bra och istället för dessert som de absolut ville bjuda mig på, beställde jag in en espresso och en "Croft" = den lokala cognacen som var minst lika god som en ifrån det franska stället, vars namn så missbrukas runt om i världen.
Båten ska snart lämna så nu måste jag hoppa av denna, lilla härliga restaurang.
"Paa gjensyn", skulle dansken ha sagt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0