VIII:ans samhälle

 
När jag ändå skulle ut för att kalka all mossa i gräsmattan ,passade jag på att tömma det döda samhället..
Gott om socker har de .
Ingen aning om dödsorsaken.
I år var det i alla fall ingen mus som gjort intrång, för musskydden sitter på, som de ska.
Och inga varroakvalster,  så  ???
 
Pärlorna på ramarna är sockerlösning, som de aldrig hunnit få i sig.
I det undre yngelrummet var annars alla ramar nu vaxfria, så de har dött tämligen nyligen, antar jag.
Undre yngelrummet hade 10 st SVEA-ramar och det över hade 10 LN-ramar.
Invintrade med 18 kg socker plus 2 x 2 Apistan-remsor, som jag tog ur, i november,efter 8 veckors isättning.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0