Efter slungningen



Nu ska honungen silas innan den kan börja röras, ympas och tappas.
Detta arbete kommer jag att göra i lägenhetens kök ( vi bor ju på Johannero ), så gissa vad hustrun tycker om detta slabbarbete?

Men ren o fin är miljön  och det är det viktiga i all honungshantering.

Och så kan jag rengöra all silutrustning och alla kärl i duschen. Inte minst viktigt.

Årets slutskattning innehåller en del lind kan jag känna på såväl smak som doft ( menthol ! ).
Och eftersom säsongens slungningstillfällen inte följt min normala sorthonungshantering beroende på all byggverksamhet, så blir det blandhonung för kommande tappning framöver.
Sådan kalllas " Sensommarhonung med lind ".


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0