NOSTALGI



När jag under 1963 några gånger, i ytläge, själv passerade Kalmarsund och stod i tornet för att titta på min födelsestad kunde jag inte ana att jag en dag skulle stå i mitt sovrumsfönster på Varvsholmen för att titta på denna ubåt, som just i detta ögonblick passerar på kurs söderut.
"Mina" ubåtar var betydligt mindre än denna och vi var då på väg ifrån Kockums i Malmö ( jag gjorde min tjänstgöring som flottist i maskin , skeppsnummer 33, på provtursubåtar, som byggdes om på Kockum för att bli ubåtsjaktubåtar ). När provturerna var klara av Abborren, Forellen och Gäddan , skulle de överlämnas till Kustflottan uppe i Berga och då passerade vi denna punkt på väg norröver.
Det var då det och nu flyter många glada minnen upp igen. Nostalgi!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0