Samhälle No I



Från kupan närmast i bild flyttade jag i lördags drottningen till en ny kupa, No IV, där hon får avsluta sin karriär. I detta samhälle får nu kvarvarande bin dra upp en ny drottning ifrån anladga svärmceller, medan dragbina drar in rapsnektar för fullt. Här går de nu på 18 helramar SVEA plus 4 x 8 st 1/2 Svea i skattlådorna.
Den nya drottningen kommer att vara utkrupen och parad inom de närmaste 14 dagarna och så blir det en helt ny karaktär på detta samhälles innevånare. Intressanta medborgare!

Kommentarer
Postat av: Nick

Vackra bilder i Barometern idag, såg jag! Roligt att du är så aktiv på bloggen!

2010-06-03 @ 16:19:53
URL: http://www.nickandia.se
Postat av: Jim

Med en sådan mentor och inspiratör måste jag ju hålla igång. Om inte för annat så för att ge honom valuta för det tålamod han visade när han lärde mig att blogga 20090912!

2010-06-03 @ 18:27:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0