Vi flaggar för Oscar!



1967 02 06 föddes Oscar i Göteborg. Dagen var solig och vacker.  Strax efter lunch, strax innan födseln, kom ett Tordån ifrån det enda moln som fanns på himlen på en i övrigt molnfri himmel. Barnmorskan klappade om Gunnel och sa : " Blir det nu en pojke, behöver ni aldrig gräla om namnet! Han måste bara heta Oscar!"
O så blev det!
Detta var en fredag. På lördagen, dagen efter, fick släktingar i såväl Kivik, Simrishamn som i Emmaboda och Kalmar en liten cigarrlåda i guldlackerad metall, ( jag jobbade ju på PLM på den tiden så fabriken i Nybro; gamla JEAB, gjorde ett antal askar åt mig , med en liten cigarrcigarett i. Det var POST-service på den tiden! Även om jag fick göra mig omaket att köra ner till Centralstationen i Götet med alla förberedda paket.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0