Invintringsassistans





Idag på förmiddagen , denna underbara brittsommardag med 23 grader plus, passade jag på att invintra mina bisamhällen. Dottersonen, Max ville absolut vara med för att lära sig och för att få se drottningnen, så jag sparade detta, mitt absoluta favoritsamhälle till eftermiddagen så att jag kunde hämta honom i O:an på Vasa f.v.b. invintringsprocedur.
Max håller här i APISTAN-paketet medan senior just satt på hinken med den sockerlösning, BIFOR, som ska klara halva vinterns matförråd åt detta samhälle.
Som ska övervintra med 18 helSvea-ramar och tre Apistan-remsor under kommande 8 veckor.
Ny hink sätts på så snart denna hinken är nerdragen och tömd.

Kommentarer
Postat av: Rolf Olsson

Fula gubbar har man hört tallas om, hehe. Tur att återväxten är tryggad!

2011-08-25 @ 21:18:30
URL: http://landsvag.wordpress.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0