CAFÈ LANDTMANN i Wien



Denna lunch var vår avskedslunch i Wien och i kväll bär det av med Austrian till Göteborg och Landvetter.
Direktflyg och bokad övernattning på Airport Hotel Landvetter, innan:
Vardagen väntar!

Café Landtmann är en gammal, berömd innekrog eller -café i Wien inne i Ringen, mitt emot Rådhuset med Universitetet på andra sida gatan.
Alltid fullbokat lär det vara men vi fich vars en plats hustrun och jag.

Gunnel beställde in en skinkrulle och den var god, enligt henne.

Själv tag jag in kejsare Franz-Josefs favoriträtt, kokt oxbringa med en potatiskulle till samt tre olika såser.
Den bästa, för min gom, var en som är en blandning av råriven pepparrot och äppelmos! Gott! Gott!

Men jag byter ändå inte ut Gunnels egenkokta pepparrotskött, som tillsammans med dillkött, är mina egna favoriträtter.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0