Hotel MARRIOTT, Budapest



F.d. DUNA INTERCONTINENTAL hotell.
Här bodde hela svenska handelsdelegationen den gång jag var industridelegatsmedlem under en UNICEF-konferens.
Bland många svenska industrirepresentanter fanns även en skara fackföreningsrepresentanter, vad de nu hade där att göra? Många av dem talade inte ens engelska, som var det språk som talades under alla föredrag och möten.
Men supa det var de duktiga på ! Vem som attesterade deras reseräkningar och som betalade notan vet jag förstås inte.
Och brudarna i baren ÄLSKADE dem! För det gav dem arbete även under dagtid, när vi övriga var upptagna med inbokade möten.
Jag hoppas innerligt att detta med fackreps nu för tiden har försvunnit i sådana sammanhang, men jag undrar jag ???
Å andra sidan behöver jag för egen del inte bry mig, för jag har aldrig frivilligt betalat in en krona till någon fackförening.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0