GRISMAT


Vilket ekollonår vi har denna höst!
Det bilr till att kratta, kratta och åter kratta.
Och ute i Bigården finns det ännu flera för där har vi flera ekar,om än ej så stora, som sprutar ner sin skörd.
Det gäller att ta hand om dem alla ,innan löven ska ner för annars gömmer de sig under löven och sedan kommer vildsvinen för att ta del av alla godsaker, som gömmer sig under löv och snö.
Detta är någon timmes arbete nu på morgonen. Bigården får krattas framåt eftermiddagen.
Bra motion för en gammal pensionist med andra ord.

PS. Och när man tittar upp på grenverket syns det inte att det har fallit ner "några stycken".


Kommentarer
Postat av: Annacarin

Jag samlar upp allt jag kan här också, för här är det några som gärna smaskar i sig. Samlar du upp det du har i säckar, så tar jag gärna hand om det.

2011-09-22 @ 15:21:24
Postat av: Rolf Olsson

Stackars er. Min ek, nu 110 år, lämnar massor av ollon - men de får ligga till våren då "räfsar" jag upp dem tillsammans med löven. Har inga vilda eller tama svin.

2011-09-22 @ 15:31:02
URL: http://landsvag.wordpress.com/
Postat av: Anonym

Samlar dem i säckar gör jag inte men de krattas upp i högar som du är välkommmen attb hämta, när du vill.

Förste man/kvinna til kvarn...

Vänligen ring bara så ordnar vi ,med vägbeskrivnng.



Jim

2011-09-22 @ 17:22:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0