TUPPKAM

 
Denna , för trakten, VILA REAL  karaktäristiska kaka, fick vi smaka på ett kafé nere i centrala stan. En mördegsvariant fylld med en liten kudde av ihopvispat ägg och socker.
Jag parade ihop den med ett glas med White Port OFFLEY. Inte dumt alls!
Så fick jag då min toddy. I fast form.
 
PHARMACIA - finns ju inte längre - kunde på sin tid ha haft denna kaka som sin logga.
Det var ju Pharmacia som extraherade Hyaluronic acid ur tuppkammar och marknadsförde dess natriumsalt, Hyaluronate, under namnet HEALON. Ögonbehandling, tror jag?
Nu är det väl BOTOX, som gäller i stort? Eller dessa två substanser kanske inte ens används för samma ändamål, vad vet jag?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0