MUSINTRÅNG ...

 
... i II:ans trågkupa.
 
Jag hade missat att sätta för musskyddet i höstas och då får då skylla mig själv.
Den mus, eller de möss, som varit på besök har gnagt sönder även ramar men de har faktiskt lämnat några ramar fulla med socker längst bak i kupan.
Några bin fanns givetvis inte kvar men hade det varit under sommarhalvåret hade ingen mus vågat sig in.
När kylan sätter in drar bina ner på energiförbrukningen och de stressas då till döds i stället för att försvara sitt och de sina.

Kommentarer
Postat av: Rolf Olsson

Tråkigt. Man kan inte komma ihåg allt numera. Hoppas att du inte tappar tålamodet, säger jag som inte äter honung.

Svar: Nej, detta blir ett bra tillfälle att skrapa ner och måla om lådorna, när de ändå är tomma.Jonny & Co måste ju ha sitt godis!
Jim
Jim Sundström

2013-04-08 @ 12:51:11
Postat av: Börje Näslud

Det har varit en tuff vinter för Dig och dina bin, ser jag... det blir väl en sen start för bisamhällen i vår men det kan ju bli en bra sommar i alla fall,
hoppas jag. Nu kommer värmen!

2013-04-09 @ 21:43:45
URL: http://naslunden.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0