Produktiv dag !

 
 
Hustrun har stått i köket en stor del av årets varmaste dag för att laga kåldolmar på svensk primörkål, kålpuddingar och köttbullar för kommande middagar.
Hur många husmödrar lägger nu för tiden ner sin tid på sådana godsaker ? De flesta köper DAFGÅRD´s hästdolmar i stället. Intet ont om vare sig DAFGÅRD eller hästkött, by the way.
 
Själv har jag rusat runt i skogarna för att plocka leta efter och plocka kantareller, reka blåbärsställen samt leta efter och plocka skogshallon.
De sistnämnda blev en bonus, för där jag skulle ställa cykeln, innan jag skulle vandra upp till mitt "ställe", där såg jag denna buske.
Resultatet talar för sig självt med tanke på den relativt korta tid jag vad där.
Törsten tvingade mig att cykla hem igen.
Inte myggen .  Faktiskt!
I morgon blir det att ta med nykokt vinbärssaft.

Kommentarer
Postat av: Anita

Vad ni är duktiga. Var får ni all energi ifrån? Det är nästan så jag får lust att göra kåldolmar. Johan är hemma och tar över köket. Vet ej om jag får låna det. Allt väl här, hoppas det är detsamma hos er.

2013-07-18 @ 22:48:13
Postat av: Rolf Olsson

Det blev avsevärt många fler än vad jag fick på min planta.

2013-07-18 @ 22:50:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0