VINTERFÖRBEREDELSER i Bigården

 
De nu renslickade, tomma ramarna ifrån senaste slungningen ska nu köras bort för vinterförvaring.
Inte en gnutta honung finns kvar i en endaste cell. De är noggranna de små liven!
 
Musskyddet är påsatt framför flusteröppningen så att ingen ovälkommen "gäst" ska kunna ta sig in, när det blir snö och kyla framöver.
 
Sockerlösningen är påsatt för att ersätta bina för den honung jag tagit ifrån dem. 
Just detta samhälle har en BIFOR-hink och den rymmer 16 liter lösning eller 12 kg som koncentrerat, inverterat socker.
Mera ska de få så snart de dragit ner innehållet i denna hink i sina celler.

Kommentarer
Postat av: Rolf Olsson

Var det ett gott år i år? Fick du ihop bra med honung...jag menar så att inte Jonny får abstinens.

Svar: Mitt näst sämsta år ( år 11 ! ) som biodlare.Men jag har honung tilltäckligt för mina stamkunder.
Jonny ska känna sig trygg!
Jim Sundström

2013-09-01 @ 16:15:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0