YMPDAG 20150307

Idag har Ubbe och jag satt några ympar och förhoppningsvis ska någon av dem ta sig även om helst bör vänta några veckor tills saven stiger. Tyvärr lär ju jag inte kunna stå på en stege de kommande , många vekorna framöver men nu vet Ubbe hur man ska förfara. Mera ympris sparade jag i frysen, så. Bilderna visar på en barkymp och en klyvymp. Tre olika päronsorter : Alexander Lucas, Gråpäron och en gammaldags* sort ifrån Sparregatan, som jag snart ska få namnet på. Sorten heter SOLDAT LABOUREUR och togs fram i Belgien runt 1820.

Kommentarer
Postat av: Börje Näslund

Häjj! Hur är läget Jim? Varför kan du inte klättra på stegar? Har du skadat dig? Mejla och berätta, please.
Hoppas det inte är så farligt! Krya på Dig!
Hälsa G. Njut av våren!
Börrrrrrrrrrrrrrrje

2015-03-07 @ 18:14:05
URL: http://borje.naslunden.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0