TORNSEGLARE juvenil

 
När vi kom ut till JOHANNERO höll jag på att trampa på denna olyckssalige, vars liv ska vara i luften och inte på marken.
Vackra ögon men vassa klor !
Den verkade vara oskadd ,när jag spred ut dess vingar, så ...
Ringde ornitologmästare Christian Cederroth SEGERSTAD FYR, ÖLAND  och han gav mig det råd jag själv skulle ha prövat på:    " Kasta upp den så högt du kan i luften mot vinden och ett öppet fält ! "
Jag gick ner med den till Bigården där vi har en stor öppen yta och  !  
DET FUNKADE .
Nu seglar den vidare mor okända mål.
Tyvärr kunde jag inte ringmärka den för sådana attiraljer har jag ingen tillgång till.
LYCKA TILL du vackre TORNSEGLARE !

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0